Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Petra Bijman - WaarBenJij.nu Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Petra Bijman - WaarBenJij.nu

Sydney!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

05 Juni 2016 | Australië, Sydney

Hoi hoi allemaal!

Zo, hier weer even een berichtje van ons!
Ik was gebleven in Ubud... vanuit Ubud zijn we naar Sanur gereden, een plaatsje aan de kust in het zuiden van Bali. We hadden een mooi huisje dichtbij het strand. De dag van aankomst lekker in het zwembad gezwommen en later ben ik samen met Kyan een stukje op zee gaan kanoën. Best een uitdaging met die golven en Kyan op schoot! Maar goed, een beetje sport kan geen kwaad natuurlijk. De bootcamp resultaten beginnen namelijk al langzaam te verdwijnen met al dat lekkere eten hier ;)
De volgende dag een boottochtje geboekt. Op het programma stond snorkelen, naar de schildpaddenopvang en nog even vissen.
Met het snorkelen waren we een beetje verwend door het gebied bij Menjangan Island...hier was het iets minder kleurrijk. Ook was de stroming te sterk voor de jongens, dus de boot maar weer in en hup, op naar de schildpadden!
We kregen daar heel goed uitleg wat er allemaal voor de schildpadden wordt gedaan. De nesten worden op het strand gezocht en bij de opvang opnieuw ingegraven zodat de kleintjes veilig uit hun ei kunnen komen. Ook worden de in beslag genomen schildpadden daar opgevangen.
Het leukste waren natuurlijk de kleine schildpadjes, net 2 dagen oud! Zo schattig hoe ze met z'n allen aan het dobberen waren! Als ze 5 dagen oud zijn worden ze alweer in de zee uitgezet, omdat ze dan onder water kunnen zwemmen. Daarvoor kunnen ze alleen maar drijven en zijn ze een nog makkelijkere prooi.
Na de schildpadden gingen we terug de boot in om te vissen, dit bleef alleen bij een poging omdat de zee te wild was geworden en alle vis er vandoor was gegaan, volgens onze gids. Dus dat was maar een kort vis-avontuur ;)
De volgende dag was weer een 'doorreisdag' zoals de jongens het noemen. Een kort reisje van Sanur naar Kuta Beach, in ruim een half uur waren we er.
We zaten weer in een 'Harris Hotel', daar zijn er heel veel van in Indonesië. We sliepen er ook in Malang en dat was ons erg goed bevallen. Nu ook hier weer mooie kamers, lekker eten en een groot zwembad mét glijbaan. Ze hebben zelfs een 'kidsclub' waar Kyan samen met een Australisch vriendinnetje met de LEGO heeft gespeeld. Ook 1x eruit gezet omdat ze 'naughty' waren, ze trapten de ballen te hard....oeps!

Kuta Beach staat bekend om de geweldige golven, dus we moesten dat natuurlijk ook zelf ervaren! De laatste keer golfsurfen was alweer even geleden, maar het lukte toch om een aantal keer te staan! Leuk!
We beginnen trouwens al een aardig gezond kleurtje te krijgen, tenminste....Sean en Kyan. Aeden en ik hobbelen er een paar tinten lichter achteraan ;)

Vanuit Kuta gingen we na 2 nachten door naar onze laatste verblijfplaats in Indonesië....Jimbaran, ook een kustplaats maar nog weer wat zuidelijker. Hier een mooi zandstrand waar overdag weinig mensen zijn omdat de golven te hoog zijn om te zwemmen, en ook niet geschikt zijn om te surfen. Wel erg leuk om bij de branding over de golven heen te springen, en supergaaf om naar te kijken!
In de middag, rond 3 uur, komen alle restaurantjes tot leven en worden er tafels op het strand gezet. Daar kan je dan tijdens zonsondergang heerlijke vis eten, wat we uiteraard hebben gedaan! Af en toe komt er een bandje voorbij en spelen ze een leuk deuntje voor je. Heel romantisch tijdens de ondergaande zon ;) Ook worden er traditionele Balinese dansen opgevoerd. Vooral Aeden vindt de 'dames', zoals hij ze noemt, erg mooi.
Vanuit Nusa Dua, een plaatsje verderop, een boottochtje gemaakt maar nu met een snelle speedboot. De bestemming was een weer een schildpaddeneiland, maar deze was erg toeristisch en we hadden een beetje het idee dat het meer een verkapte mini-dierentuin was dan een echte opvang, zoals ze zich noemden. Maar goed, de jongens vonden de dieren erg leuk en we hebben er wat grappige foto's aan overgehouden.

En zo kwam er een eind aan het eerste gedeelte van onze reis...zaterdagavond werden we opgehaald en naar het vliegveld gebracht. Tot ziens Indonesië, op naar Australië! Het inchecken en boarden verliep soepel, de jongens worden al echte reizigers en hebben geen kik gegeven. In het vliegtuig vielen ze na het eten al snel in slaap. Wij hadden iets minder slaap gekregen door een hardnekkig huilend meisje in de stoel achter ons. Ik was héél blij dat de jongens doorsliepen!
Uiteindelijk zijn de 6 uur vliegen best snel voorbij gegaan en werd langzaam maar zeker de landing ingezet. Het was onwijs slecht weer buiten waardoor het halve vliegtuig, waaronder ook wij, het laatste stuk groen van misselijkheid zag door alle turbulentie...pfff. Best ook wel spannend hoor...Door elkaar geschud, maar gelukkig veilig, raakten we de Australische bodem. De jongens hebben wonderbaarlijk genoeg door alles heen geslapen. Ook best een prestatie!
Met de taxi naar het hotel om bij te komen. Ondertussen vroegen de jongens zich af 'wat er gebeurt was' aangezien we van 35 graden en blauwe lucht naar 16 graden en slagregen zijn gegaan....eh...we hopen dat het de komende dagen wat beter wordt met het weer jongens ;) tja, het is natuurlijk nu winter hier.
Na het ontbijt naar bed gegaan om wat bij te slapen en dan gaan we straks Sydney eens ontdekken!! Ben benieuwd wat het ons zal brengen!! We hebben er ieder geval heel veel zin in!

Liefs Petra

• 05 Juni 2016 - 08:31

Antoon Bijman En Ineke Henneman:

Hoi lieve reizigers, wat een heerlijk verslag, zelf krijg ik ook vakantiekriebels. In mijn vorige leven lag ik s' morgens om 6.00 uur al in het water. Met deze temperaturen wil ik ook in de golven springen. Gelukkig is het bij ons ook heerlijk weer gister en vandaag.
    Nu alweer naar het volgende land.
    Maar wat betreft het weer bij jullie, een flinke omslag en hebben jullie voldoende warme kleding mee genomen, of paste dat niet in de rugtas.

Heel veel plezier, groet knuffels pa en ma

• 05 Juni 2016 - 10:32

Dymph:

Super gaaf verhaal weer. Wat een avontuur. Fijn dat het zo goed gaat met de jongens.
    Benieuwd wat je van Sydney/Oz vindt. Hopelijk wordt het weer snel wat beter. X

• 05 Juni 2016 - 12:55

Birgit:

Heej lieve mensen, Mooi verslag weer! En wat heerlijk dat het zo goed gaat me de jongens. Dit wordt een ervaring die ze zich de rest van hun leven bij zal blijven! We hopen voor jullie dat het weer in Australië snel bijtrekt. Veel plezier nog! Liefs uit Alkmaar xxx

• 05 Juni 2016 - 13:27

Nienke:

Ha lieve Pe, Sean en kids!
    Het klinkt heerlijk allemaal. Fijn dat de mannen het zo goed doen! Echte wereldreizigers. Ik ga duimen voor mooi winterweer in Australië en wens jullie heel veel plezier! Lfs

• 08 Juni 2016 - 07:29

Marieke:

Hi Pé, wat kun je goed schrijven! Ik zie het helemaal voor me, wat heerlijk allemaal. Hoop dat het weer in Australië mee gaat vallen. Enjoy mate! Groetjes

• 09 Juni 2016 - 19:08

Riny:

Wat een heerlijk verhaal weer, t voelt alsof ik t zelf allemaal meemaak. Je vertelt echt beeldend Pe. Ik hoop dat inmiddels de wolken zijn verdwenen en de temperatuur wat gestegen. Geweldig avontuur hoor en zeker voor de jongens. Dikke kus en ook groetjes van Kay. Ik zit nu in Engeland dus