Dag Australië, hallo Maleisië! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Petra Bijman - WaarBenJij.nu Dag Australië, hallo Maleisië! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Petra Bijman - WaarBenJij.nu

Dag Australië, hallo Maleisië!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

31 Juli 2016 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hoi hoi,

Fijne vakantie allemaal, voor degene die nu ook lekker vrij zijn! Wij hebben inmiddels de camper en Australië gedag gezegd en zijn gisteren aangekomen in Kuala Lumpur!

De laatste paar weken in de camper zijn we langs de kust langzaam maar zeker omhoog gereden richting Cairns. Via Rockhampton, waar we nog een gezellig avondje bij de buren in de camper een wijntje hebben gedronken, naar Clairview gereden. Onderweg een mooie grot bezocht en daar 'cavedarkness' ervaren. Je ogen kunnen dan niet wennen aan het donker, je ziet écht helemaal niets!
Daarna door naar Airlie Beach, waar het vervolgens begon te regenen...jammer! Aardig wat buien gehad, en dan wordt het toch echt wat minder comfortabel in de camper. Al waren we blij dat we niet in een tentje sliepen zoals het gezin naast ons....!
Door de regen het programma wat moeten aanpassen, de eilandengroep 'Whitsundays' hebben we laten schieten. Tropische eilandjes met witte stranden zijn toch wat minder tropisch in de stromende regen...snik! Ach, MonkeyTown was in plaats daarvan ook erg leuk...hahaha.
We hadden wel mazzel met het weer toen we een dagtripje naar 'Magnetic Island' maakten, een eilandje vlakbij Townsville. Met de ferry naar de overkant en met een huurauto het eiland rondgereden. Erg leuke dag gehad mét zon!
De laatste week ook nog Paronella Park bezocht. Een prachtig park gecreëerd in de jaren 30 door een Spanjaard voor zijn vrouw. Mensen uit de omgeving brachten er een bezoekje om bv te zwemmen, tennissen of varen bij de waterval. Ook werden er veel feestjes gegeven en hing er 1 van de eerste discoballen. Er stonden een aantal wit geschilderde kasteeltjes, nu helemaal groen begroeid. Het is allemaal heel sprookjesachtig, echt heel mooi! We hebben er 1 nachtje met de camper gestaan zodat we het park ook in het donker konden bekijken. Alles was supermooi verlicht!
Vanuit het park terug naar Mission Beach, en ja ja, 1 dag voordat we de camper moesten inleveren werd het weer mooi weer. Na nog een zonnig dagje op het water met een bootje was het moment daar na 44 nachten en bijna 6000 km op de teller....we reden Cairns binnen! Camper uitgespit (wát een troep kan je verzamelen in 6 weken) sleutels ingeleverd en de huurauto opgehaald.
Hup naar het appartement in Trinity Beach, en wát een appartement! Heerlijk ruim met 2 slaapkamers en uitzicht op zee! Heel fijn!! (hulde aan Erwin/Travelnauts!)
De laatste dagen in Australië nog goed benut met uiteraard een tour naar het Great Barrier Reef! Ook nog een stukje noordelijker gereden naar de Daintree, de jungle, waar we eerst krokodillen in het wild hebben gespot en daarna zijn gaan 'jungle surfen' tussen de boomtoppen. Via een kabelbaan zweef je naar verschillende platformen. De jongens vonden het superleuk, stoer van ze, want ze moesten ook een paar keer helemaal alleen naar de andere kant.
Vanuit Cairns vlogen we terug naar Sydney waar we nog 1 dagje hebben doorgebracht, en gisteren zijn we dus in Kuala Lumpur aangekomen, het laatste land! We moeten wel even wennen merken we. De mentaliteit is hier zo anders...iedereen in Australië is zo open, geïnteresseerd en in voor een praatje, hier is het echt tegenovergesteld. Even omschakelen dus...
Vandaag zijn we de stad in geweest, waar een bezoekje aan de Twin Towers natuurlijk niet mocht ontbreken. Heel mooi uitzicht over de stad!!
Jongens vroeg in bed gedaan, want de vlucht van gisteren hakte er toch wel aardig in. Morgen richting Taman Negara en daarna een weekje op pad met de huurauto! Zin in!

Veel liefs van ons

• 31 Juli 2016 - 15:06

Petra Bijman:

Foto's zijn bij het vorige verslag terecht gekomen...

• 31 Juli 2016 - 16:46

Riny:

Heyyyy,
    Wat fijn weer wat te horen, Pe. Wat een waanzinnige foto`s weer.
    En zeker stoer van de mannetjes zo hoog in de lucht. Spannend hoor. Tjonge, volgende keer nemen jullie me wel mee hoor. Wat een fantastische leuke dingen allemaal die jullie beleven.
    Ja jammer van de regen, maar als t niet anders is dan is t zo. Volgende keer beter, je weet wel die keer dat ik mee ga, gnagnagna
    Nu nog maar heerlijk genieten van Maleisie, is toch ook weer een vakantie op zich.
    Denk nog maar niet aan thuis hoor, alles gaat hier goed. Zelfs die Chicky van jullie wordt een kleine dikzak.
    Veel plezier nog en dikke kuzzzz

Riny

• 31 Juli 2016 - 23:13

Birgit:

Leuk om weer iets te lezen van jullie avonturen! Wat worden de jongens stoer zeg! Ik weet niet of ik het zou durven om zo tussen de boomtoppen te hangen... ;) Jammer dat het weer niet altijd meewerkte, maar ja, je kan niet alles mee hebben hé hihi! Zal wel vreemd zijn geweest om na al die weken afscheid te nemen van jullie 'huisje op wielen'.
    Ik hoop dat jullie onwijs gaan genieten in Maleisië!
    Liefs uit Alkmaar xxx

• 01 Augustus 2016 - 01:33

Dymph:

Gaaf weer! Wel even jammer van de regen. Wat gaat de tijd toch snel. Gaan jullie nog naar de Pherenthians? Goede herinneringen!

• 01 Augustus 2016 - 01:41

Petra Bijman:

Daar gaan we inderdaad ook nog heen Dymph! :)

• 01 Augustus 2016 - 19:34

Antoon Bijman En Ineke Henneman:

Wat weer een mooi verhaal met leuke en interessante belevenissen. Op naar het laatste traject en hopelijk in goede gezondheid voor jullie allen. Geniet er van.

• 01 Augustus 2016 - 20:14

Marije:

Jullie zijn een prachtige reis rijker zo te lezen!
    En nu nog even nagenieten in Maleisië.
    Veel plezier!!
    We gaan meteen ons to do lijstje bijwerken ;)
    Liefs!

• 07 Augustus 2016 - 09:15

Neeske:

Wat een prachtige reis maken jullie Pe! Leuk om te lezen wat jullie allemaal doen. Australië alweer gedag gezegd. De tijd vliegt voorbij! Veel plezier nog de komende weken. Sluit jullie mooie reis goed af!
    Dikke kus