Sydney en in de camper! - Reisverslag uit Kangaroo Island, Australië van Petra Bijman - WaarBenJij.nu Sydney en in de camper! - Reisverslag uit Kangaroo Island, Australië van Petra Bijman - WaarBenJij.nu

Sydney en in de camper!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

13 Juni 2016 | Australië, Kangaroo Island

Hello mates!

Allereerst bedankt voor alle reacties! Heel erg leuk om te lezen! :-D

Na bijgekomen te zijn van de vlucht vanaf Bali zijn we Sydney eens gaan ontdekken! De eerste dag was natuurlijk nog heel slecht weer, veel regen met een flinke wind. Gelukkig is het centrum van Sydney ongeveer één groot overdekt winkelcentrum dus daar zijn we eerst maar eens gaan kijken. Hoge gebouwen met wel 8 of meer verdiepingen vol luxe winkels, ook een hele verdieping daarvan met alleen maar eettentjes waar je de lekkerste dingen kan eten uit allerlei verschillende landen. Keus genoeg! De Australiërs zijn hele aardige mensen, veel mensen maken even een praatje, en iedereen vraagt hoe het met je gaat, gezellig hoor! :)
's Avonds waren we nog aardig moe en dus na het eten op tijd naar bed. De volgende dag was een speciale dag want Kyan was jarig, vijf jaar alweer en wat bijzonder om dat in Australië te vieren! Hoera! We hadden geregeld dat hij bij het ontbijt een taartje met 5 kaarsjes zou krijgen, dus dat was een leuke verrassing! Na de cadeautjes de stad in en op naar onze eerste attractie; Wildlife@Sydney zoo! Natuurlijk waren daar de kangoeroe's, koala's, en slangen te zien. Ook een paar flinke spinnen waarvan ik heel erg hoop dat we ze straks niet in onze camper tegenkomen...;)
Na een lekker verjaardagsijsje in het zonnetje te hebben gegeten, want het weer was gelukkig stukken beter geworden, zijn we doorgegaan naar het Sealife Aquarium. Enorme tanks met prachtig koraal en de meest kleurrijke vissen waarvan we er ook veel in het echt hebben gezien tijdens het snorkelen. Ook was er een lange tunnel met grote haaien en roggen. Heel mooi om te zien!
De jongens hadden vanuit de stad een reuzenrad gespot, waar we tijdens de schemering in zijn gegaan. Wát een uitzicht en lichtjes!! Wauw!
Als laatste hebben we nog een potje gebowld en toen was het tijd om terug te gaan naar het hotel. Een geslaagde verjaardag! :)
De volgende dag stond 'the opera house' en het 'Manly Sealife sanctuary' op het programma. Hét beroemdste gebouw van Sydney moesten we natuurlijk hebben gezien. De tour van een uur in het Engels was nou niet zo heel interessant voor de jongens, maar we vonden het erg jammer om dat te moeten missen. Dus hebben we ze een goede instructie van te voren gegeven en gezorgd dat ze minimaal 2 meter bij elkaar vandaan stonden om de kans op relletjes te minimaliseren ;) ging prima! We kregen uitleg over de architectuur van het gebouw en mochten in de verschillende zalen kijken. De grootste zaal was echt super mooi met een enorm orgel en prachtige wanden van hout die golvend overliepen in het plafond. Helaas was het niet toegestaan om daar foto's te maken dus dat moeten we maar goed onthouden.
Na de lunch door naar Sealife, waar we zagen hoe de zeepaardjes werden gevoerd. Er was daar ook een opvang voor kleine pinguïns. Ook hier weer veel aandacht voor de vele vervuiling van de oceanen en zeeën, met name al het plastic wat in het water terecht komt....als het op deze manier doorgaat is er in 2050 meer vervuiling/ plastic dan vis in het water...:(
De dag was bijna voorbij en we namen de ferry terug naar het centrum. Vanaf het water nog een aantal mooie foto's kunnen maken van de skyline!
De volgende ochtend spullen ingepakt en uitgecheckt, maar voordat we richting het vliegveld vertrokken wipten we nog even langs 'the Sydney Tower Eye'. Het hoogste gebouw van Sydney met een fantastisch uitzicht over de stad.
Mooi op tijd kwamen we vervolgens aan op het vliegveld en zonder vertraging vlogen we richting Adelaide! Fijn!

De volgende dag was het dan zover, we konden de camper ophalen! Na wat papierwerk en een zeer educatieve film over het veilig rijden in de camper (bijvoorbeeld het stukje; 'hoe gebruikt u de handrem'...hihi) mochten we 'onze' camper gaan bewonderen! Bedden opgemaakt (wat kwam ik tegen op het gordijntje...een grote rode spin! ieuw!! niet nu al?!) en rijden maar richting Kangaroo Island, onze eerste bestemming. Met de ferry vanuit Cape Jervis waren we er met 45 minuten. In het donker op zoek naar de gereserveerde, totaal verlaten camping. Echt niemand te zien, maar dat blijkt hier gebruikelijk merkten we ook weer op de camping daarna.
We zijn in totaal 4 nachten op Kangaroo Island geweest en hebben een rondje eiland gedaan. De mooiste dingen gezien en de leukste dingen gedaan! Bijvoorbeeld 'sandboarding'; met een sleetje vanaf een enorme heuvel van wit strandzand glijden, de jongens durfden helemaal zelf en zoefden supersnel naar beneden! Echt heel gaaf om te doen! Ook hebben we de 'koalawalk' gedaan, de 'remarkable rocks' bekeken, een mooi uitkijkpunt over zee bij Admirals Arch gezien en een vogel/reptielenshow bijgewoond. Erg leuke dagen gehad, waarbij het overdag zonnig weer was, maar het 's morgens wakker worden was met 10 graden in de camper...brrrr! Aan de ene kant wel lekker om nu eens niet al plakkerig en bezweet bij het ontbijt te zitten zoals in Indonesië, maar inmiddels missen we de warmte toch wel een beetje....Daarom hebben we besloten om een 'shortcut' richting Sydney te nemen naar het warmere weer. We gaan nu in een soort rechte lijn van Adelaide naar Sydney en dus niet meer beneden langs de kust. Vanaf Sydney rijden we dan weer de oostkust af met hopelijk dan temperaturen boven de 20 graden. Bij jullie al zomers warm weer?
Het is weer een aardige lap tekst geworden, dus ik laat het nu maar even hierbij ;)

Veel liefs van ons!

• 13 Juni 2016 - 14:13

Marieke:

hahahahahahahaha, wat een geweldig verhaal. Echt.... vooral hoe jullie de jongens uit elkaar houden om relletjes te voorkomen hihi. Volgens mij hebben jullie het daar prima onder controle en naar je zin. Super hoor! Wat een onvergetelijke tijd moet het zijn!
    Hier was het weer afgelopen week heerlijk en dat kwam goed uit, want Luuk heeft voor het eerst de avond4daagse gelopen! Hij is helemaal "into" sport tegenwoordig, dus we houden alle activiteiten er lekker in (ook goed voor mama ;-) ).
    Geniet lekker van Australië en ik hoop dat je voorlopig spin-vrij bent!

Liefs,
    Marieke

• 13 Juni 2016 - 14:23

Birgit:

Mooi verhaal weer! En mooi om te lezen hoe jullie volop genieten van alles! Ben benieuwd of jullie allebei achter het stuur van de camper zitten ;) Ik wens jullie veel succes met al die creepy crawlers (hoop dat ze uit de camper blijven in ieder geval ;)) en een hele goed vervolg van jullie bijzondere reis!
    Jes en ik zijn net terug van Gran Canaria, veel zon maar geen enge beesten gelukkig hihi!
    Liefs uit Alkmaar

• 13 Juni 2016 - 15:35

Antoon Bijman En Ineke Henneman:

Hoi wereldreizigers,
    Wat een schrijftalent heb jij Petra, maar je hebt ook heel wat te vertellen. Heel leuk om al die verhalen te lezen. Mooi weer gewenst.
    Hier bij ons alles goed, rondje gefietst met Loïs op jouw fiets. Zonder ondersteuning en tegenwind, dat doe ik niet meer, bekaf van het trappen.
    Gister bijna een Manenkip overleden, zij zat met haar kippennek in het gaas. Gelukkig op tijd gered.

Heel veel liefs pa en ma

• 15 Juni 2016 - 00:57

Riny:

Heyyyyy wat n heerlijk boekwerk weer. Leuk om te lezen.
    Ik ben blij dat t zo lekker gaat met de mannetjes. Dan geniet je er toch meer van. Ben wel benieuwd naar de foto's hoor.
    Ik zit inmiddels alweer bijna n week in Engeland. Ik geniet ook.opt moment in Cornwall waar het weer wat wisselend is, maar dat mag de pret niet drukken.
    Geniet nog maar Pe en jongens. Groetjes ook van Kay en Mike. Dikke knuffel voor jullie 4tjes, Riny

• 19 Juni 2016 - 11:36

Edith:

Leuk om mee te lezen Petra! Goede reis en geniet er maar goed van.
    Groetjes Edith