Aan de kust! - Reisverslag uit Kangaroo Island, Australië van Petra Bijman - WaarBenJij.nu Aan de kust! - Reisverslag uit Kangaroo Island, Australië van Petra Bijman - WaarBenJij.nu

Aan de kust!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

25 Juni 2016 | Australië, Kangaroo Island

Hallo hallo!

Even weer een teken van leven vanuit Australië!
De eerste dagen na Kangaroo Island hebben we aardig doorgereden in ons campertje. We zijn binnendoor via Wellington, Hay, Peak Hill en Sandy Hollow uiteindelijk bij de kust aangekomen in Port Stephens, een plaats zo'n 250 km boven Sydney. Ondertussen toen al 2000 km op de teller! (en 1x bijna zonder brandstof! Pffff) Langzaam aan ging de temperatuur 's morgens in de camper wat omhoog, gelukkig! Onderweg van het prachtige uitzicht kunnen genieten! Zulke grote verschillen! Het ene moment reden we in een enorm eucalyptusbos en het volgende moment was het hele landschap veranderd in een wijds uitzicht met af en toe een boompje, waar schapen of koeien tussen liepen. Echt supermooi! En hele stukken waarbij we echt niemand tegenkwamen. In dit gebied hebben we wat minder vaak kangoeroes gezien, wel af en toe eentje langs de kant van de weg....helaas dood. Op Kangaroo Island zagen we een boekje te koop; roadkill recepten...mmmm ;) daar lagen trouwens echt heel veel dieren dood in de berm, zonde...
Onderweg kwamen we grote parken met mooie speeltoestellen tegen waar de jongens even hun energie kwijt konden en wij van onze koffie konden genieten. Ook 1x onze biscuitjes kwijtgeraakt aan een paar grote kraaien. Indonesië heeft de apen die dat doen en Australië blijkbaar de vogels! Haha.
We raken trouwens al aardig gewend aan ons huis op wielen. Fijn om niet elke keer de tassen moeten in- en uitpakken! Wel een gereedschapsetje moeten kopen omdat sommige kastjes het spontaan begaven ;) krak.

In Port Stephens was veel te doen, we bleven er 5 nachten dus tijd genoeg om van alles te ondernemen. Ook super hoe behulpzaam iedereen op de camping is, vaak krijgen we goeie tips welke plaatsen leuk zijn om te bezoeken, of er wordt met stukken hout geholpen om de camper vlak neer te zetten.
Vanuit Port Stephens zijn we naar Bonny Hill gegaan, waar ik een hele mooie tocht op een paard heb gemaakt (onderweg 3 kangoeroe's gespot!) en vervolgens door naar Urunga. Dit is een heel gezellig plaatsje waarbij je vanaf de kust via een hele lange steiger de zee op kan lopen. Aan de ene kant is een mangrovebos en aan de andere kant rotsen waar we hebben gevist. Veel dieren te zien zoals groepen pelikanen. Heerlijk weer gehad, 28 graden...fijn om weer eens op slippers te kunnen lopen :)
Vanmorgen hadden we daar een feestje, hoera! Aeden is vier jaar!! Taart, kaarsjes, slingers en cadeautjes! Hiephoi!
Daarna doorgereden naar Yamba, hier blijven we twee nachtjes.
Erg mooie camping, waar net tijdens het spelen in de speeltuin een groep van 12 kangoeroes voorbij kwam gehopt!! Blijft toch een heel bijzonder gezicht! Ze zijn ook nog erg fotogeniek!
Vanavond gaan we even bekijken waar we hierna weer naartoe gaan. Lang leve de vrijheid! :)

Veel liefs van ons!

• 25 Juni 2016 - 13:25

Travelnauts:

Wat een mooie verhalen en foto's, super om te lezen! En natuurlijk van harte gefeliciteerd met de 4e verjaardag van Aeden! Nog een heel fijne avond en fantastische voortzetting van de reis uiteraard.

• 26 Juni 2016 - 18:47

Dymph:

Erg gaaf weer! Heel bijzonder dat jullie dit zo met zijn vieren doen. Ook fijn dat je nu niet steeds in en uit hoeft te pakken.

• 07 Juli 2016 - 22:01

Cynthia:

Hai Pe, ik liep wat achter, maar ik ben nu weer helemaal bijgelezen. Je schrijft super leuk over jullie ontdekkingen en avonturen. Ik kijk uit naar je volgende verhaal en reis in gedachte mee.
    Have lot's of fun;)