Goed nieuws! - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Petra Bijman - WaarBenJij.nu Goed nieuws! - Reisverslag uit Vāranāsi, India van Petra Bijman - WaarBenJij.nu

Goed nieuws!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

30 Januari 2009 | India, Vāranāsi

Ja, we zijn dus in India aangekomen, ging niet helemaal volgens plan, maar dat straks want goed nieuws.....we hebben de foto's terug!!!! We zaten een paar dagen later nl weer in een internetcafe en daar gebeurde weer precies hetzelfde! Terwijl ik toen echt niks fout had gedaan. Gelukkig stonden de foto's toen al op Cynt haar USB stick. Wij vervolgens naar een foto-winkel en daar kenden ze het probleem. Blijkt dat dit door een virus op de computer wordt veroorzaakt! aha! Mijn usb en die van Cynt zaten onder de virussen! Wij de kaartjes daar achtergelaten en na een uur moesten we terug komen. En ja hoor, alle foto's waren weer terecht!! En mijn sd-kaartjes deden het ook weer. Wij super blij daar in die winkel!! Durf ze alleen niet op de site te zetten...komt wel in NL..haha!

Gister zijn we dus in Varanasi aangekomen. Een dag later dan de bedoeling was. We hadden namelijk voor 27 jan een vliegticket naar de grens en voor 'savonds een treinkaartje naar Varanasi. Wij om 06.00 uur ons bed uit om op tijd op het vliegveld te zijn, alle spullen weer ingepakt en in de taxi. Bagage inchecken en we zaten helemaal klaar om in het vliegtuig te stappen! Bleek dat we een beetje vertraging haden. Ipv 09.00 uur werd het 10.30, nog te overzien! Om 11.00 uur bleek het vliegveld gesloten te zijn door de mist...tja. Om half 12 zou het weer open gaan. Helaas kregen we om half 1 het bericht dat de hele vlucht niet doorging door de mist. Tassen weer opgehaad en zo stonden we na 5 uur weer buiten....
Daardoor konden we de trein ook niet meer halen natuurlijk, dus daar ging ons geld. Met taxi weer naar het kantoortje waar de gids + man van reisbureau ook naar toe zou komen. Nu besloten om maar met de auto naar de grens te gaan, want wie weet zou het de volgende dag weer foggy zijn. Gelukkig kregen we het geld van de vliegtickets terug. Weer een hotelletje gezocht en op tijd naar bed. Helaas was het eten slecht gevallen dus niet echt kunnen slapen. Wekker ging om 05.15....! We hadden een mooie taxi! Gelukkig niet een die bijna uit elkaar valt! Helaas dacht de chauffeur dat de weg een racebaan was, dus nog een paar keer gestopt om m'n maag te legen....nu weer eens wat anders dan m'n broek moeten laten zakken achter elke rots haha!

Na 7 uur rijden waren we bij de grens!! Daar een jeep geregeld waar we ons net de president in voelden; 't was een witte jeep met van die kleine vlaggetjes aan beide kanten. We hadden een dvd-speler aan boord, waar we alleen niet veel van konden horen omdat de chauffeur constant aan het toeteren was, ook reed hij nog harder dan de vorige dus ik was erg blij toen we bij het station aankwamen!

We waren om vier uur op het station en om 11 uur zou onze trein gaan, ruim op tijd dus! Daar wat rondgehangen en gegeten totdat het tijd was. Om 10 uur werd onze trein opgeroepen. wij naar het perron en op zoek naar onze slaapcoupe.De hele trein zat al vol met mensen waar ik liever niet tussen wilde zitten. Wij aan iemand gevraagd waar coupe E zou moeten zijn. Dat zou de voorste zijn. Wij daarheen lopen en ingestapt. Nou, ik denk dat er wel 30 jongens in zaten/ lagen die ons allemaal verwachtingsvol aankeken....mmmm, moesten we hierbij slapen???? Niemand sprak engels, dus we kwamen niet veel verder maar ik denk dat ze het wel leuk hadden gevonden als we waren gebleven! hihi. Wij vonden dat niet zo'n goed idee dus wij de trein weer uit. Daar vertelde een man dat de slaapcoupe er nog voor zou komen...ahaaa! Na even wachten kwam het voorste deel aangereden. Er was nog een Frans stel die met ons mee ging, verder geen enkele tourist gezien op het hele station! We werden dan ook de hele tijd schaamteloos aangekeken door iedereen. Zo erg was het in Nepal nog niet!

In de trein gelijk ons bed opgemaakt en proberen te slapen. Was wel lastig omdat na elk station er flink werd getoeterd en de trein het geluid maakte van een vliegtuig dat opsteeg haha! Toch nog een vliegtuig-gevoel. 'smorgens om half 8 kwamen we aan. Aangezien we de lonely planet in de taxi waren vergeten zijn we maar naar hetzelfde hotel gegaan als het Franse stel. Daar moesten we tot 12 uur wachten omdat er nog geen kamers vrij waren. Gelukkig hadden we mazzel en hebben nu een hele mooie kamer met uitzicht op de ganges!! We waren erg moe, dus 'smiddags een paar uur geslapen en 'savonds om 8 uur naar bed. Wel nog tussendoor naar een ceremonie geweest. Doen ze elke avond waarbij er wordt gezongen en veel met rook wordt gewerkt! Heel interessant om te zien!

Vandaag gaan we de stad een beetje bekijken. Het straatbeeld is hier wel wat anders dan Nepal. Er zijn enorm veel kleine smalle straatjes hier waar je snel verdwaald. De koeien lopen hier ook, dus dat is je buik inhouden als je er een tegenkomt! In Nepal hoorde je constant roggelende mensen om je heen. Gelukkig hebben we hier dat vertrouwde geluid ook! Wat nieuw is, is pruimtabak, waarbij ze ook nog proberen te praten met heeel veel spuug in hun mond, haha!

Morgen is Cynt jarig, dus gaan we wat leuks doen, alleen nog geen idee wat! We blijven hier een paar dagen en gaan dan door naar Agra. Het weer is super, lekker zonnetje en niet al te warm. Helaas met al die lappie-lapstok kleren krijgen we niet echt bruine benen...hihi!

Nou, het is weer een aardig verhaal geworden!

Is alles goed bij iedereen?
X Petra

• 30 Januari 2009 - 07:09

Edith:

hallo,
    Goed om te horen dat de foto's er weer zijn. Mooi op je camera houden en dan zien we ze wel in Nederland! Goed om te horen dat je een mooie reis hebt. Op je MKD missen we je wel hoor! Karel zonder Petra en gebaren van werken en fietsen. Maar ook dat krijgen wij zelf al aardig te pakken.
    Geniet van je prachtige reis!

• 30 Januari 2009 - 07:24

Coenders:

Haha.....

Ik had die teleurgestelde blikken van die jongens wel willen zien toen jullie weer uitstapten!:-)

Wel goed dat die foto's niet weg zijn zeg! Dat zou wel echt heel dramatisch zijn!

Veel plezier en blijf schrijven!

Coen

• 30 Januari 2009 - 09:47

Thea:

HOi Petra,
    war een belevenis om in India te komen.Maar geweldig om te lezen.Jammer dat je steeds je maag of darmen moet legen. Geniet toch maar van al wat je tegenkomt.
    lieve kus van je tante

• 30 Januari 2009 - 12:32

Marieke:

Hoi hoi,
    Ik vind het echt geweldig om al je verhalen te lezen. Volgens mij vermaken jullie je prima en ik ben stikjaloers. Maar... ik verveel me ook niet hoor en mag zeker niet klagen. De zaak loopt weer lekker (was een beetje rustig tussen kerst en oud & nieuw)en uiteraard heel druk met de voorbereidingen. Heb je trouwens mijn vraag niet ontvangen per mail? Maargoed, daar hebben we ook nog tijd zat voor als je thuis bent. Eerst maar eens een locaties kiezen. We hebben nu 3 locaties gezien; kasteeltje in Heemskerk, Klooster in Boxmeer en Landgoed in Almen. Komende weekend gaan we nog 3 locaties bekijken waaronder slot Zeist en dat ziet er echt super mooi uit op de foto's. Dan kunnen we hopelijk een keuze maken..... best spannend allemaal en raar dat je er niet bij bent....
    Lieve Pe, nog heeeeel veel plezier en de groetjes aan Cynthia!

Dikke kus,
    Marieke

• 30 Januari 2009 - 13:43

Kim:

Hoi Petra, Wat een geweldig stuk heb je geschreven!!! Wat zal je enorm veel mee maken....koeien op de straat, scheurende taxi-mannen en ga zo maar door. Leuk om te lezen! Groeten Kim

• 30 Januari 2009 - 19:36

Nees:

Ha lieve Pe,

Yessss, wat fijn dat je de foto's weer/nog hebt!!!! Dat is wel een feestje waard.
    En zo zijn jullie alweer in het 2e land. Leuk om te lezen hoe het allemaal gaat. Naar wat voor soort ceremonie zijn jullie geweest?! Ik kan me maar 1 soort voorstellen bij de Ganges, maar is dat met muziek?!
    Ga maar lekker genieten van al die andere gewoonten.

Pruimse!!!

Liefs van Neeske

• 31 Januari 2009 - 06:42

Big Sis:

Hee Pe!!!

Ik wilde je extra foto ruimte geven, maar dat is dus niet nodig, we zullen het met die knappe gids moeten doen ;-)
    Tjonge, je moet wel op gaan letten hoor, gebruik al die medicijnen die je mee hebt want anders blijft er niets van je over joh!! en voor elke rit maar een wagenziekte pilletje, en een plastic zak mee, sparen dus!! Have fun, gelukkig heb jij niet zo'n last van al die roggelende mensen, daar zou ik nou weer pilletjes voor nodig hebben!

• 02 Februari 2009 - 06:55

Nienke:

Wat een heerlijke verhalen! Jammer van de bruine benen ;)

Geniet van het mooie India! KUs

• 02 Februari 2009 - 20:49

Marry En Henk Zwaan:

Hoi meiden,
    We zijn een beetje laat jullie reisverslag gaan lezen, vandaar deze reactie op jullie trekking. Fantastisch dat jullie het gehaald hebben.Bij ons kwamen veel herinneringen terug aan onze reis.Nu zullen jullie wel genieten van India, neem overal als het kan de tijd voor. We wensen jullie veel reisplezier en blijven jullie volgen. Groeten uit Uitgeest.