Nog even in Agra - Reisverslag uit Agra, India van Petra Bijman - WaarBenJij.nu Nog even in Agra - Reisverslag uit Agra, India van Petra Bijman - WaarBenJij.nu

Nog even in Agra

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

05 Februari 2009 | India, Agra

Zo weer even een berichtje vanuit Agra. Vanavond gaan we met de trein naar Delhi en dan regelen we een vliegticket naar Singapore. We hebben besloten om wat eerder weg te gaan uit India. Zijn toe aan witte stranden! Merk dat ik ook erg moet wennen aan de mensen hier. We worden hier regelmatig door ongure types achtervolgd, mensen willen elke keer met ons op de foto (alsof wij de attractie zijn en niet de Taj Mahal....haha!) en ze kijken ons echt aan alsof we weet ik veel wat hebben! Heel apart.Ik denk dat je hier een stuk rustiger loopt met een man naast je (dus sean lieverd, wil je redder in nood spelen...hihi)

We zijn eergister in Agra aangekomen. Weer met de nachttrein gegaan. Wij zaten keurig een uur van te voren op het staion te wachten (ben natuurlijk altijd lekker op tijd hè..haha).Je hebt daar een mooi hokje alleen voor toeristen en een man die de treinen in de gaten houdt voor je, erg fijn! Onze trein bleek een uur vertraging te hebben....helaas. Er zaten nog 2 Italiaanse meiden die dezelfde trein moesten hebben, dus met z'n allen maar een beetje hangen. Opeens hoorde 1 van die meiden dat de trein werd omgeroepen, wij naar perron 9 rennen met die zware tassen op ons rug. Daar stond een trein, maar op het briefje aan de buitenkant stond " delhi". Dus wij mooi die trein niet in. Gelukkig vonden we een paar deftige mannen in pak van het station en gevraagd waar de trein zou komen. Zij vertelde ons doodleuk dat de trein al weg was! Zit je dan al 2 uur te wachten! Beetje ongelovig stonden we daar, we moeten er vast heel sullig uit hebben gezien! Nou ja wat moet je dan hè? Bedacht dat we maar een nieuw kaartje gingen kopen, desnoods naar Delhi. Onderweg kwamen we de man van het wachthokje tegen en die vroeg welke trein we moesten hebben. Wij gezegd dat de trein al weg was, maar hij nam ons mee naar info-hokje en daar vertelde ze dat de trein over een kwartier aan zou komen. Tja, dat is India; als je het antwoord op de vraag niet weet, dan bedenk je gewoon maar wat! Wij erg blij natuurlijk en even later stapten we in de goede trein. Die 2 Italiaanse meiden hebben we trouwens niet meer gezien; zijn vast in de trein naar Delhi gestapt....
Goed geslapen in de trein, dit keer geen prive hokje maar een grote gedeelde coupe.

Gister zijn we dan naar de Taj Mahal geweest! Wauw, echt zo ongelofelijk mooi! Ik moest het gewoon aanraken om zeker te zijn dat het echt was. 't leek wel een sprookje! We hadden een aardige gids die precies wist waar je mooie foto's kon maken, dus wij braaf elke keer gaan staan wanneer hij dat zei (wel met ons eigen toestel hoor..haha). Het zijn erg mooie foto's geworden. Helaas kan ik ze niet meer op de site uploden omdat ik dan alles weer kwijt ben....jammer!
Na de Taj naar Agra Ford, ook erg mooi met uitzicht op de Taj.

's middags zijn we lekker naar de bios geweest! Nou een hele ervaring hier! Het was een horrorfilm ala de 'ring' en de mensen zien dat echt als een gezinsuitstapje. Ze nemen dus doodleuk hun 3-4 jarige kids mee, zelfs een baby!! wat nou leefijdsgrens....Ook kwamen er mensen luid pratend binnen terwijl de flim al was begonnen, werd er druk gebeld en gepraat en bleven ze om mysterieuze redenen de zaal in en uit lopen. De topper was toch wel dat we moesten gaan staan omdat het volkslied werd gespeeld. Erg leuk om mee te maken! De film was Hindi gesproken, maar we konden het vrij goed volgen. Ook leuk; het ene moment kijk je echt naar een onwijs eng stukje en in de volgende scene gaan ze met z'n allen een leuk Bollywood liedje zingen!

Vandaag doen we het lekker rustig aan. Cynt is nu ook eindelijk toegetreden tot de kots- en diareeclub dus we blijven in de buurt van wc's.... :-) gelukkig lijkt het alweer wat beter met haar te gaan.

Iedereen bedankt voor alle leuke berichtjes!!!! Ik kijk er elke keer naar uit om ze te lezen!
Liefs Petra




  • 05 Februari 2009 - 06:53

    Nienke:

    Taj Mahal ... JALOERS.. oh wat een leventje! HIHIHI! Geweldig dat mensen dan maar gewoon iets verzinnen wanneer ze niet precies weten van hoe of wat! Voor jullie natuurlijk wat minder!! Fijne reis en genieten weer op jullie volgende avontuur... dat klinkt net als Bassie en Adriaan! LOL

    Dikke kus

  • 05 Februari 2009 - 09:25

    Manon:

    Jeetje Petra, wat een verhalen. Jammer dat het reizen in India niet zo soepel verloopt. Ik denk dat ze zulke schoonheden als jullie niet gewend zijn ;-)en dan maar dingen gaan lopen roepen, alleen maar om jullie niet teleur te stellen.
    Lekker dat jullie nu weg gaan en naar de wat meer toegankelijke plekken in Azië gaan. Hoop dat jullie het daar erg naar jullie zin krijgen. Wij zijn trouwens rond de 20e van februari in Thailand. Het plan is daar zo'n twee-drie weken te blijven en dan door te trekken naar Cambodia. Ik denk dat we elkaar net missen. Ik houd je site in ieder geval goed in de gaten. Wie weet ben je al eerder in Thailand en kunnen we feesten op het strand.
    Ik wens jullie in ieder geval een heerlijk wit strand toe, waar jullie even heerlijk tot rust kunnen komen. Groetjes Manon

  • 05 Februari 2009 - 10:18

    Sas:

    Lieve Peetje,

    Geniet van al die lekkere witte strandjes en mooie blauwe zee!! Ook al kunnen we nu geen foto's zien.. we houden ze lekker tegoed!!! Je verhalen zijn in ieder heerlijk om te lezen!!

    Dikke kus van Sas

  • 05 Februari 2009 - 10:37

    Riny:

    Hoi lieverd,
    Wat een verhalen.....ja,de Indiaase mentaliteit,daar kan niemand je op voorbereiden,dat moet je ervaren.
    Snap je nu een beetje waarom ik niet zo dol ben op India?Als ik ga is het een beetje een verplicht nummer,maar ik maak er dan wel het beste van uiteraard.
    Varanasi,ben ik nog nooit geweest maar ben enorm benieuwd,heilige stad is`t niet?
    Ik wwet wat je bedoeld als je`t over de Taj Mahal hebt,ik was ook erg onder de indruk.
    Haha ,je moest eens weten wie er nog meer zijn toegetreden tot de kots en diarreeclub,eerst ik en toen Seanyboy,oja en Ing had `t ook.
    Wat hebben we toch weer veel gemeen,gnagna.
    Nou mesie gaan jullie lekker genieten in Singapore,daar ist lekker schoon en het eten lekker en vooral veilg.
    Dikke kus Riny

  • 05 Februari 2009 - 14:46

    Pappa:

    Pe, je had mijn ierse pruik mee moeten nemen. had je die op kunnen zetten want dan zag je er iets minder aantrekkelijk uit. geniet verder groet.

  • 05 Februari 2009 - 15:02

    Anouk:

    Hey Petra,

    Heb even een stukje gelezen en mogen meegenieten van jullie ervaringen daar!!
    Ben nu al benieuwd naar al je verhalen en ook de foto's natuurlijk.
    Ik wens je nog heel veel bijzondere momenten toe.

    groetjes van Anouk (je MKD collega!)

  • 06 Februari 2009 - 09:49

    Marije:

    Hey Pe,

    Wauw het Taj mahal, die staat ook bij mij boven het aan het verlanglijstje!! Kan me goed voorstellen dat jullie even lekker tot rust willen komen. Genietze!!!

    Groetjes Marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Jaaa, lekker drie maandjes reizen door Azië!! Eerst even afzien in Nepal met een zware Annapurna trekking, wat wel super mooi gaat worden heb ik van horen zeggen....!! Daarna met de trein door naar India, met het vliegtuig naar Singapore om even bij te komen. Dan nog naar Maleisië en als laatste naar Thailand. Op 29 maart landen we weer in Nederland!!

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 80
Totaal aantal bezoekers 18476

Voorgaande reizen:

11 Mei 2016 - 21 Augustus 2016

Mijn tweede reis!

31 December 2008 - 29 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: