Vaarwel India.... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Petra Bijman - WaarBenJij.nu Vaarwel India.... - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Petra Bijman - WaarBenJij.nu

Vaarwel India....

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

07 Februari 2009 | Singapore, Singapore

Nou we hebben India gedag gezegd! Donderdag met de trein naar Delhi gegaan. In de trein bleek dat we niet tot Delhi centrum gingen maar tot een station 10 km voor Delhi...vraag me niet waarom dat zo was, we hadden nl echt een kaartje voor Delhi gekocht maar goed. Wij uitgestapt en een taxi geregeld. We wilden een hotel vlak bij aangezien we toch de volgende dag een ticket naar Singapore zouden regelen. Helaas waren bijna alle hotels vol en moesten we toch naar het centrum. Daar ook veel vol of het waren kamers van 3000 Rs terwijl je normaal 600-1000 betaalt. Ook was het al half 1 'sachts dus we zouden weinig gebruik maken van de kamer. Dus maar besloten om gelijk naar het vliegveld te rijden en wel zien of we snel met een vliegtuig mee konden. Die taxichauffeur keek ons echt heel raar aan toen we dat zeiden maar we kregen het toch voor elkaar om erheen te rijden! Nou, dat bleek toch niet heel eenvoudig even een ticket regelen. Gelukkig was er een aardige jongen die z'n best voor ons deed. We gingen naar een kantoortje van Singapore airlines maar helaas bleek dit gesloten. Niet zo gek als je bedenkt dat het ondertussen half 2 's nachts was! Wij door naar een ander kantoortje van Singapore airlines en daar hadden we wel geluk en hebben ze een ticket voor ons geboekt! We konden met het vliegtuig van 07.45 uur mee!! Wel dus nog even wachten, dat kan daar niet in de luchthaven zelf maar dan moet je naar het restaurant er tegenover. Wat gegeten en toen maar hangen totdat het tijd was. Nog een paar keer weggestuurd daar omdat we ons eten al ophadden en bleven zitten. Schijnt niet te mogen ofzo, dus wij nog maar weer wat besteld en dan was het oke...

Eindelijk konden we boarden en vlogen we in de lucht!! Gelukkig nog even in het vliegtuig kunnen slapen want daar was niet veel van gekomen! En dan kom je buiten in Singapore en is er......rust!! Heerlijk! We zitten nu in een hostel met 6 bedden op een kamer. Voelen ons echte backpackers hier met zo'n gedeelde kamer!! hihi. Vanmiddag gaan we naar het oude huis van Sean, ben erg benieuwd! Morgen is er een festival dus dat is ook erg leuk om mee te maken! We vermaken ons hier dus wel!!

Liefs Petra

• 07 Februari 2009 - 13:37

Van Je Ma:

Hallo reizigers,
    Jullie hangen en ondernemen heel wat. Lukt het allemaal om duidelijk te maken wat jullie doel is. Leuk om het huis te gaan bekijken van Sean.En wat zijn jullie verdere plannen.
    Eindelijk is Dirk van het pontje Akersloot gestopt. Een groot artikel in de krant van vandaag.Hij werkt nu bij de Meergroep in de groevoorziening. Jammer Petra je hebt geen afscheid kunnen nemen van Dirk.Veel plezier.
    Knuff van je ma

• 07 Februari 2009 - 16:06

Nienke:

Gelukkig maar dat je je vermaakt... zou zo vervelend zijn als je je zou vervelen! Foto's durf je niet meer op de computer te zetten? ;)

Kus enjoy singapore

• 07 Februari 2009 - 20:43

Marieke:

Hoi hoi,

Het klinkt nog steeds allemaal geweldig!!! Dat je af en toe een beetje moet improviseren en aanpassen is logisch; het is dan ook azie :-)
    Vandaag zijn Casper en ik naar Scherpenzeel geweest om proef te eten voor de bruiloft, wat vervelend... haha.. Er zijn nu nog 3 opties; boxmeer, scherpenzeel of heemskerk. Ceremoniemeester spelen is trouwens heel makkelijk hoor, je hoeft alleen maar vraagbaken te zijn voor de locatiemanager en de gasten en een beetje de tijd in de gaten houden enzo. We houden het hele gebeuren best klein en op 1 plek. Het is jammer dat je alle voorbereiding moet missen maar als je thuis bent doen we het gewoon nog dunnetjes over..... HEEL VEEL PLEZIER IN SINGAPORE!!!

Dikke kus,
    Marieke

• 08 Februari 2009 - 07:44

Bernie En Kim:

Ha Peetje!

Wat gaat de tijd toch snel... Net even al je reisverhalen terug gelezen, super hoor! Hier alles helemaal prima. T beebje groeit goed (dus buik ook ; )
    En zelfs ber begint nu aan t idee te wennen en heeft last van plaatsvervangende nesteldrang hihi, is de hele dag aan t klussen ; )

liefs, Kim

• 08 Februari 2009 - 19:22

Hennie:

Wat een onderneming toch door dat azie,wat zullen jullie toch genieten van zo'n andere wereld!! Mijn kind en mannetje zitten nu 2 dagen in de trein van Lhasa naar Peking 4500 km.Tibet was geweldig.Donderdag komt Gerrit weer thuis dan zijn de 3 weken al weer om.Nu meiden maak er nog een mooie tijd van. groetjes Hennie

• 10 Februari 2009 - 17:55

Birgit:

He Peetje,

Heb mezelf weer even bijgelezen in al je avonturen want daar was het de laatste tijd even niet van gekomen. Wat een avontuur zeg! Heb wel veel bewondering voor jullie doorzettingsvermogen en improvisatietalent hoor!
    En nou lekker relaxen in Singapore, heerlijk! Zag op Sean z'n foon de fotootjes van ons oude huis. Grappig om te zien!
    Ik wens jullie nog heel erg veel plezier!

Dikke kus, Birgit

• 11 Februari 2009 - 16:21

Inge Drost:

hallo wereldreizigers,

Fijn om te zien dat het goed met je gaat. Volgens mij snuif je genoeg cultuur op voor de komende 10 jaar! Wel een hele ervaring hoor. Wij hebben nieuwe muziek gekregen, we gaan de beatles weer spelen (fijn he :-( en dat rare stukje suite provencale. The bandwagon mocht gelukkig weg. Ik zag trouwens nog een heel stuk van je moeder in de Uitgeester staan.
    Ik wens jou/jullie verder een avontuurlijke vakantie.
    Groetjes inge

• 12 Februari 2009 - 20:46

Marieke Tijsen:

Hoi,hoi

Een tijdje geleden dat ik naar je site heb gekeken maar je hebt alweer een hoop meegemaakt. Foto's weg, vliegtuig gemist, lekker creatief zijn en improviseren. Kan me voorstellen dat je ook wel toe bent aan een paar mooie witte stranden en lekker even een paar dagen luieren !!
    Hier is het druk. Miquel rent tegenwoordig door de kamer sinds hij schoentjes draagt en Tristan mag over twee weken eindelijk naar de peuterspeelzaal. We zijn gisteren even wezen kijken en hij wilde niet meer mee naar huis. De week na het concert moesten wij eigenlijk schoonmaken (ook jij stond op het rooster hi,hi) Ik was dat hele rooster natuurlijk weer vergeten dus niet schoongemaakt. Nieuwe muziek is wisselend, zit een heel lastig stuk tussen, dat wordt thuis oefenen.
    Geniet en als je straks terug bent wil ik wel een keer foto's kijken hoor !!

groetjes Marieke