Zee, strand en zon! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Petra Bijman - WaarBenJij.nu Zee, strand en zon! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Petra Bijman - WaarBenJij.nu

Zee, strand en zon!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

16 Februari 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

We zijn alweer een paar dagen in Maleisië! Heerlijk weer hier! Singapore was helemaal geweldig. Lekker geshopt en leuke dingen gedaan. Ook naar het oude huis van Sean geweest, was heel raar om te bedenken dat hij daar heeft gewoond! Heel leuk om daar geweest te zijn!

Vanuit Singapore zijn we net over de grens gegaan en hebben daar 1 nacht geslapen. Eerste kennismaking met grote kakkerlakken daar! 's nachts moest ik naar de wc, dus ik stiekem om het hoekje kijken of er ergens 1 op de grond kroop. Niks te zien gelukkig dus ik naar binnen, wil ik gaan zitten, loopt er echt een hele grote in de wc!! brrr...helaas voor hem....die is gaan zwemmen! :-(

De volgende dag door naar Melaka, een stad aan de westkust. Daar nog geen strand, maar wel wat dingen bekeken in de stad. Was o.a. een Nederlandse begraafplaats uit 1600. Ook maar weer wat spullen naar huis gestuurd aangezien m'n rugzak weer wat topzwaar werd....

De volgende dag via K.L. met de bus naar het eiland Palau Pangkar waar we nu 3 dagen zijn. We blijven hier tot zaterdag dus hebben genoeg tijd om een kleurtje op te doen. Al zijn we nu allebei voornamelijk rood....ai, de eerste dag toch iets te lang in de zon gelegen!! Maar het wordt al wat minder gelukkig! :-) We genieten hier volop! lekker eten, veel zon en een mooi strand. Er zijn ook van die hele grote bomen waar schommels in hangen, erg leuk! Echt vakantie dus op dit moment!!

Liefs Petra!



  • 16 Februari 2009 - 07:00

    Sas:

    Heeyyy Peetje!!!

    Eindelijk het strand dus!! Dat is de hemel vergeleken met de barre tocht aan het begin van je reis!!!!
    En heel bijzonder dat je bij het huisje in Singapore bent geweest!!
    Niet te bruin worden he :p
    Heel veel kussen!

  • 16 Februari 2009 - 07:22

    Marieke:

    Lekkerrrrrrrrrr..... hoor!! Klinkt goed. In KL zijn trouwens veel chinesen en dus heel lekker chinees eten, ik weet niet of dat in Palau ook zo is maar ik kan het je aanraden. En... je moet gewoon de authentieke Maleisische sate proberen!! Die is echt lekker met stukjes pinda in de saus, mmmmmm.

    Veel plezier in ieder geval!

    Liefs,
    Marieke

  • 16 Februari 2009 - 12:44

    Coenders:

    Reeelaxt!

    Ik wou al zeggen, in die 3 maanden moet er natuurlijk ook in een hangmat gelegen worden met een cocktail in je hand! (*krijg spontaan flashbacks aan panama*)

    Geniet er van, hier in Nederland lijkt het nog steeds herfst!

    G Coen


  • 16 Februari 2009 - 15:13

    Riny:

    Hoi Peetje
    Klinkt allemaal al weer minder hectisch dan het Nepal avontuur . en zo te begrijpen is het al weer een stuk beter met je buikje,Zou zooo zonde zijn van al dat lekkere eten daar.
    Kijk je wel uit met al die zon op je hollandse velletje,factor 20 he.
    Krijg wel weer een beetje heimwee als ik dat zo lees allemaal.Op dit moment zit ik in Engeland bij Kay en Mike,echt heel gezellig,het weer is hier wat milder dan bij ons,ondanks dat er hier en daar nog restjes sneeuw liggen.
    Donderdag weer naar huis en vrrijdag weer werken,
    He lieve schat,geniet nog maar lekker,voor je't weet zit het er weer op.Dikke kus van je schoonmama.

  • 16 Februari 2009 - 16:04

    Je Ma,:

    Hoi Petra,
    Vandaag je pakketje ontvangen met vieze spijkerbroeken, Kazan de wolfshond en leuke kadootjes. Het pakketje was bezorgd op de Westerwef, helemaal fout dus. Ik op mijn fiets daar naar toe, want ik dacht een enveloppe. Nee hoor, een grote doos van 7 kilo, dat was wel even schipperen op mijn fiets. Maar het is heel overgekomen. Je was wordt gedaan.
    Knuff van je ma

  • 16 Februari 2009 - 18:22

    Marga:

    Hey Petra,

    Ik ben echt jaloers.. doe mij ook zo'n schommel tussen die bomen :P

    x Marga

  • 17 Februari 2009 - 06:22

    Martine:

    Pe,
    Probeer ook naar de Perhentian Islands te gaan! Het paradijs

  • 18 Februari 2009 - 20:08

    Birgit:

    Wat heerlijk! Ik krijg heimwee...
    Geen kakkerlakken doodslaan hoor, daar komen weer heel veel nieuwe creepy crawlers van, brrr! Lekker relaxen en genieten van zon, zee en strand. Veel plezier!

    Dikke kus x

  • 19 Februari 2009 - 20:38

    Sara:

    OOH klinkt heerlijk allemaal zeg, wat een belevenissen allemaal..echt wilde verhalen..leuk! geniet lekker op het strand, hier is het nog steeds aardig koud...
    liefs
    Sara

  • 20 Februari 2009 - 07:07

    Thea:

    Hee Petra,

    Wist je dat kakkerlakken kunnen zwemmen? En dat ze daar zeer vruchtbaar van worden. haha.heerlijk om je verhalen te lezen.en geniet van al dat moois. dikke kus Thea

  • 27 Februari 2009 - 09:31

    Inge:

    Hoi Petra,

    Lekker hoor, even uitrusten enzo na al die avonturen. Geniet ervan en goed blijven smeren hè!

    groetjes Inge

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Jaaa, lekker drie maandjes reizen door Azië!! Eerst even afzien in Nepal met een zware Annapurna trekking, wat wel super mooi gaat worden heb ik van horen zeggen....!! Daarna met de trein door naar India, met het vliegtuig naar Singapore om even bij te komen. Dan nog naar Maleisië en als laatste naar Thailand. Op 29 maart landen we weer in Nederland!!

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 18494

Voorgaande reizen:

11 Mei 2016 - 21 Augustus 2016

Mijn tweede reis!

31 December 2008 - 29 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: