Jungle en paradijs! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Petra Bijman - WaarBenJij.nu Jungle en paradijs! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Petra Bijman - WaarBenJij.nu

Jungle en paradijs!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

28 Februari 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Weer even een berichtje! We zijn inmiddels aangekomen op het kleinste eiland van de Perhentian eilanden! Het plan was eerst om vanaf pangkor naar de Cameron Highlands te gaan en dan naar Panang. We hoorden en lazen alleen dat het in de Cameron Highlands vrij koud is (net in Nepal alle warme kleren naar huis gestuurd), en dat de stranden in Panang niet echt bijzonder zijn....Dus plannen veranderd!

We zijn nu vorige week naar Taman Negara geweest; de jungle van Maleisië. Was heel erg leuk! We hebben zelfs een nacht in een grot in de jungle geslapen! Tijdens het lopen zagen we veel bloedzuigers, (gelukkig niet gebeten) hele grote mieren, duizendpoten en 's nachts kwam er een soort grote kat met een puntsnuit de grot in om het eten op te eten! Ben gelukkig geen creepy crawlers in m' slaapzak tegen gekomen :-) Cynt had helaas in het hotel wel bedbugs in de deken; zonder lakenzak geslapen en ze zit nu onder de rode bulten!

Na 3 nachten jungle door naar het paradijs (we waren wel weer toe aan ontspanning na zoveel activiteit!! haha) en hopen op goed weer, het regenseizoen is nl nog maar net voorbij. Gelukkig hebben we al aardig zon gehad. Giseravond wel erg veel regen en vandaag weer een buitje gehad. Gister zijn we gaan snorkelen, zo mooi!! Er waren haaien, grote schildpadden, koraal en natuurlijk heel veel mooie visjes. We hadden een onderwatercamera gekocht dus zijn erg benieuwd naar de foto's!
We blijven tot morgen of overmorgen, wachten het weer nog even af.Gaan dan naar kota Baru; een plaats dichtbij de thaise grens. Moeten ons visum nog regelen daar. Je krijgt nl tegenwoordig alleen een visum voor 15 dgn als je over land komt. We hoorden dat je in Kata Baru bij de amassade een visum voor 60 dagen kan kopen, hopelijk lukt dat.

Verder gaat alles goed, we zijn al een tijd niet meer ziek geweest dus dat gaat de goede kant op! :-) haha.

Liefs Petra

• 01 Maart 2009 - 06:57

Nienke:

Gelukkig daar zijn jullie weer! Had al even niks gehoord. Begon de verhalen een beetje te missen!!

Veel plezier bij jullie volgende avontuur!!! Hoop zonder katten met puntsnuiten ?? !! ;)

Kus

• 01 Maart 2009 - 18:13

Jessica:

Wat hebben jullie veel meegemaakt zeg, ongelofelijk. Je wordt vast heel vindingrijk tijdens het reizen. Je relativeringsvermogen zal ook wel wat gedwongen toenemen. Geniet lekker van de warmte en het paradijs!!
    Liefs Jessica

• 02 Maart 2009 - 07:10

Martien:

Klopt, Kota Baru, zo hebben wij het ook gedaan, geen probleem, en dan lopend de grens over!!! Have fun x

• 02 Maart 2009 - 07:15

Coenders:

Heee......dat klinkt allemaal goed zeg!

Grappig dat je het woord "haai" heel achteloos in één zin gebruikt met "mooie visjes".....alsof het niks is......haha!

Have fun in Paradise!

Gr C

• 02 Maart 2009 - 15:16

Eliane:

Hai Peet,

Ben weer bijgelezen wat je berichtjes betreft.
    Wow je maakt wel wat mee zo. Hoop dat alles goed gaat. ZIe je wel weer in Uitgeest bij de harmonie.
    Groetjes,
    ELiane.

• 02 Maart 2009 - 16:48

Marieke :

He die Peet

Lekker he al die vreemde beesten, jij bent nu volgens mij nu echt niet meer bang voor een spinnetje als je thuis komt. Hier gaat alles z'n gangetje. Tristan is deze week voor het eerst naar de peuterspeelzaal geweest en we hebben net een weekje vrij gehad.
    Geniet lekker !! en tot het volgende verhaal.

groetjes Marieke

• 02 Maart 2009 - 16:55

Amber:

Jeetje.... ben weer bijgelezen hoor, wat een superreis zijn jullie aant maken als ik het zo allemaal lees! Tis dat ik net terug ben, anders zou ik stikjaloers op je zijn!

Geniet nog lekker even verder en denk vooral niet aan het weer in NL want dat is verspilde moeite... KOUD!!!! (vind ik nog steeds)

Kus Amber

• 05 Maart 2009 - 08:37

Riny Roozendaal:

Hoi Pee,
    Nog bedankt voor je berichtje met m`n verjaardag,leuk hoor.
    Nou ,hoe ik m`n verjaardag heb gevierd kan je ook weer lezen op mijn "waarbenjij.nu"dat is namelijk zittend op een kameel in de woestijn en....in een zandstorm,jaja.
    Maar wat ik hier meemaak is niks vergeleken met wat ik hier op jouw site lees.
    Was zeker op Perhentian he? `t snorkelen bedoel ik,Ik vond dat daar ook heel bijzonder,prachtige vissen,alleen hebben wij geen haaien gezien,wel andere vervaarlijk utziende vissen en roggen.Hadden jullie trouwens geen last van troebel water,met al die regen enzo?
    Heb je nog van al dat heerlijke eten kunnen genieten?
    In een grot geslapen???Gewoon met z`n 2tjes? jullie sporen echt niet..gatver...
    Nou ja, ik zou in de woestijn zullen slapen,ben toch maar ff blij dat dat niet doorgegaan is.
    Ze zijn hier trouwens errug nieuwsgierig naar je en vonden het dan ook heel jammer dat jullie niet even op de koffie zijn geweest,haha.maar we hebben uitgelegd dat je hondsberoerd was en bovendien lag het ook niet echt op de route.
    Nou meissie,we reizen gewoon weer verder en ontmoeten elkaar wel weer op deze site,ook groetjes aan Cynthia,
    Liefs Riny

• 06 Maart 2009 - 17:14

Marije:

Hey Pe,

Klinkt allemaal goed :)!!
    Donderdag vroeg de moeder van Adam nog hoe je reis was, erg aardig!!
    Geniet nog maar even flink, want de tijd vliegt helaas voorbij.

Groetjes Marije