Aangekomen in het laatste land! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Petra Bijman - WaarBenJij.nu Aangekomen in het laatste land! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Petra Bijman - WaarBenJij.nu

Aangekomen in het laatste land!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

07 Maart 2009 | Thailand, Bangkok

Tjee, wat gaat het snel opeens, we zijn alweer in Thailand, het laaste land waar we heen gaan. Donderdag aangekomen. We zijn nu met z'n drieen, Dymphna, een ned. meisje reist nu ook met ons mee, erg gezellig.

Afgelopen dinsdag zijn we vertrokken van de Perhentians, na 2 volle dagen regen hadden we er geen vertrouwen meer in dat het droog zou worden. Dus 's morgens vroeg om 8 uur met de boot mee. Die vertrok van de andere kant van het eiland waar we naar toe moesten lopen. Met onze rugzakken in de stromende regen over een smal modderpad en dat terwijl het nog donker was....Martien, het paradijs was op dat moment ver te zoeken..haha! Om 8 uur kwam de boot en gelukkig konden we gelijk instappen. Helaas was het opstapje erg glad waardoor ik met tas en al onderuit ging en m'n knie fijn dubbelgevouwen onder me lag, gelukkig alleen een blauwe plek aan overgehouden. Voelde me vervolgens erg schildpadderig aangezien het best moeilijk opstaan is met zo'n zware tas op je rug :-)
Een uur met de boot naar het vaste land (was al nat, maar kreeg nog lekker wat hutsen zeewater over me heen), daar een taxi genomen naar Kota Bharu. Nog geen geluk met het weer, het bleef nog uren heel hard regenen, wel leuk om dat ook een keer te hebben meegemakt!
Visum geregeld en de volgende dag door naar Thailand. Ging allemaal erg soepel; lopend over de grens, daarna in zo'n 10 uur met de trein naar de stad waar de boot naar het eiland zou vertrekken. De volgende dag de boot genomen en 's middags konden we nog lekker op het strand liggen, geen regen meer hier maar overdag onbewolkt en ruim 30 graden!

We blijven op Koh Pangan tot donderdag. Dinsdag is de full moon party, erg bekend natuurlijk dus dat moeten we hebben meegemaakt. Deze week zijn er al half moon party's, pre-full moonparty's enz enz, genoeg redenen voor elke avond feest. Helaas merken we dat we geen 18 meer zijn, dus na 2 zware avonden zijn we nu toe aan een rustig avondje...haha!
Het schijnt dat er dinsdag ongeveer 8000 man naar het eiland komt om te feesten, ben erg benieuwd!

Het is hier al veel drukker en toeristischer dan op de perhentians, daar kwam het seizoen pas net op gang. Ook leuk: er zijn hier heel veel leuke winkeltjes met kleding en sieraden, werd er alweer erg graaierig van maar heb me nog aardig kunnen inhouden! :-) Morgen gaan we een kook-middag doen. Ben helemaal fan van de tom yam soep en hoop dat ik 't dan thuis ook eens kan maken!

Goed, wij gaan nog even van de zon genieten! Wordt het weer in Ned. al eens wat beter?
Liefs Petra

• 07 Maart 2009 - 08:34

Marianne:

Hai Petra!!

Fijn dat je het nog zo naar je zin hebt!!
    En een goede afsluiting daar op de Thaise eilandjes dacht ik zo. Precies 2 maanden geleden zat ik ook nog Koh Phangan, lekker hoor!!! Geniet er maar van,want als je weer eenmaal terug bent lijkt het al snel allemaal heeeeel lang geleden.
    Liefs, Marianne

• 07 Maart 2009 - 10:23

André:

Hoi Petra,
    Geniet vooral nog even door van je laatste stop ver weg. Straks, in het nog steeds koude Nederland, moet je weer aan de hectiek van alle dag wennen. Ben zelf na 5 maanden ook eindelijk weer aan het werk, alleen nog zonder de gymlessen. Gaat in ieder geval weer wat beter. Hartelijke groeten en nog veel zon, feest, plezier en reisgenot toegewenst.

• 07 Maart 2009 - 10:39

Manon:

Hey petra,
    Wij zijn net weg uit Koh Phangan. Heerlijke tijd daar gehad. Nu zitten we in Chantaburi. Ook heel leuk. Ik weet niet waar jullie verblijven, maar het Haad Yao strand is echt een aanrader als je wilt relaxen en ook nog een chrystal witte strand wilt. Wij verbleven bij High Life, daar hangt een geweldige Bob Marley sfeer. De hele dag reggae muziek en in hang matjes liggen.
    Nog veel plezier de laatste weken!!!
    X Manon

• 07 Maart 2009 - 11:09

Marieke:

He die Peet

Gelukkig dat in Thailand lekker de zon schijnt. Een dagje regen is wel leuk maar als het langer duurt.....
    Ben bebieuwd hoe die kook-middag is. Goed opletten hoor want dan kun je het voor ons thuis een keer voordoen.
    Hier is het vandaag uitzonderlijk zacht voor de tijd van het jaar. Vanochtend scheen lekker het zonnetje maar nu is hij alweer verdwenen.

geniet nog even lekker van al die feesten daar !!

groetjes Marieke (Tijsen)

• 07 Maart 2009 - 13:44

Je Ma,:

Hi Petra en Chynthia,
    Nu in Thailand, nog drie weken en wat zijn jullie plannen. Niet veel lopen met volle bepakking vanwege je zere knie? Weer heel vervelend, ook ik heb een flinke blauwe plek om mijn scheenbeen. Maar dat komt niet van het reizen, gewoon in de stal opgelopen, een trap van een koe.
    Geniet nog lekker van deze weken.
    Kus ma

• 07 Maart 2009 - 18:21

Theaensiep:

hoi die Peet,

Geniet, geniet,geniet,
    jammer dat we geen foto"s kunnen zien, wij worden zo nieuwsgierig naar alles wat je gezien hebt.

liefs Thea en Siep

• 08 Maart 2009 - 14:23

Birgit:

He lieve schildpad!

Wat een natte ellende zo'n laatste dag, bah! Gelukkig hebben jullie het nu beter getroffen. Een betere afsluiting kan denk ik niet. Ben wel stinkend jaloers hoor! Hier is het vandaag eindelijk een beetje lente, met een zonnetje maar wel een flinke koude wind. Veel plezier nog!

Liefs x

• 09 Maart 2009 - 08:02

Marieke:

Hoi hoi,

Het klint weer super allemaal (behalve je blauwe knie dan). Ben heeel benieud naar al je foto's en verhalen en kan niet wachten totdat je weer thuis ben, maar..... je hebt nog ruim 3 weken en dat is langer dan de gemiddelde vakantie dus GENIET ERVAN!!! Ik ga je straks nog wat foto's mailen, ik hoop dat je ze ontvangt.

Dikke kus en liefs,
    Marieke

• 09 Maart 2009 - 09:57

Nees:

Ha lieve Pe,

Wat een prachtige reis. En wat gaat het snel. Tsjonge alweer in het laatste land aangekomen.....
    Leuk hoor om al die feesten mee te kunnen maken. Ennuh ga jij maar koken, dan kom ik binnenkort tom yam soep bij je eten, lekkerrrr.

Geniet nog maar lekker!!

Tot snel.

Dikke kus uit een wit Tsjechië

• 09 Maart 2009 - 12:18

Riny:

hoi Pee
    Wat voel je je dan ellendig he in die regen,en dan ook nog glibberig,bleh.
    Ga nog maar ff lekker genieten van het heerlijke weer.Voor ons zit het er alweer bijna op,maar vind `t ook wel weer fijn om naar huis te gaan,wat een smerig land en spiritueel.....nou niet echt.
    Nou lievie ,tot gauw.
    Riny

• 13 Maart 2009 - 13:19

Hennie Oudhuis:

Hoi Petra,
    Wat fijn dat je het nog zo naar de zin hebt. Het gaat toch wel erg snel nu.
    Vanmiddag ga ik Tilly ophalen van schiphol ze heeft een bacterie of zo in darm/maag en moet nu rusten. Eerst hier maar eens naar laten kijken niet leuk, ze is al 5 weken ziek. Nou Petra geniet nog lekker even van het goede leven en tot 1 april(geen grap)
    Groetjes Hennie