Gelukkig nieuwjaar! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Petra Bijman - WaarBenJij.nu Gelukkig nieuwjaar! - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Petra Bijman - WaarBenJij.nu

Gelukkig nieuwjaar!

Door: Petra

Blijf op de hoogte en volg Petra

02 Januari 2009 | Nepal, Kathmandu

Jaaa, hier een eerste bericht vanuit Nepal! Gelukkig nieuwjaar allemaal natuurlijk! Wij hebben het op het vliegveld van Singapore gevierd, dacht dat we in 't vliegtuig zouden zitten maar dat bleek dus niet het geval te zijn. De vlucht is heel goed gegaan, geen vertragingen en echt heel goed verzorgd! Eenmaal op de luchthaven in Nepal dachten wij zo door te lopen aangezien wij al een visum hadden geregeld in NL, maar dat ging mooi niet op! Er stonden lange rijen met mensen die allemaal ook al een visum hadden, blijkt dat je nog een stempel moet halen voordat het geldig is. Wij waren ongeveer de enige blanken daar, en aangezien je weinig te doen hebt als je staat te wachten in een rij, staarde iedereen ons zo'n beetje aan. Aparte ervaring...haha!
Nu zitten we in een mooi hotel en hebben vandaag een tour door de stad gedaan samen met onze gids die ook mee gaat met de trekking. Je kijkt natuurlijk je ogen uit op straat en we kunnen al aardig het getoeter negeren wanneer er mensen met de auto of motor langs willen! Het valt me nog erg mee met de viezigheid enzo vind ik, iedereen houdt z'n staatje vrij goed schoon en het afval steken ze gewoon in brand. Sommige delen zijn wel wat minder schoon en daar ligt wel veel vuilnis, lopen varkens rond en zijn ingewanden op straat gegooid..mmmmm ruikt heerlijk, haha.

Morgen vroeg worden we om kwart voor 7 opgehaald en gaan we met de bus naar Pokhara, daar slapen we weer 1 nacht en dan gaat de trekking echt beginnen...spannend!! Gelukkig kunnen we wat spullen achterlaten hier in het hotel, want ik had natuurlijk weet veel te veel meegenomen! Ik ben echt heel benieuwd hoe het zal gaan daar! Maar dit is even het eerste en gelijk het laatste bericht voor de komende weken....

Pap, is Freggel weer wat bijgekomen van 't vuurwerk?? Blij dat Chicky niet bang was..:-)

Tot over een paar weken!!

ps. ik ge kijken of het lukt om even een paar foto's te plaatsen, maar weet niet zeker of 't gaat lukken...

  • 02 Januari 2009 - 11:29

    Edith:

    goed om te lezen dat je een goede reis hebt gehad. Succes met de tocht. En natuurlijk een gelukkig nieuwjaar!!

  • 02 Januari 2009 - 14:23

    Riny:

    Hoi Pe,
    Nou,we kunnen ff opgelucht adem halen,dit gedeelte zit er op.Gezellige fotootjes,ja dieren hebben ze in die landen niet zoveel aandacht voor,vind ik soms wel moeilijk hoor om te zien,nog steeds,dat went nooit.
    Ja,jullie ook een heel goed nieuwjaar met meteen maar heel bijzondere ervaringen.
    Hoop dat het volgende traject goed en veilig verloopt,Pe,dus zodra je`n int.cafe tegenkomt meteen ff een paar woordjes he,oke?
    Veel liefs dikke x Riny

  • 02 Januari 2009 - 14:31

    Sel:

    Peetje
    sean en ik kwamen tijdens het schaatsen gister je ma tegen en die vertelde dat hun kat achter de oven zat, zielig hoor. We gingen met zn 2en ijshockeyschaatsen en ik gleed uit tijdens een duel. Heb er een heel dik oog aan over gehouden. Veel plezier op de trip!! xx

  • 02 Januari 2009 - 15:34

    Thea:

    hoi Petra,
    fijn dat je bent aangekomen,heel veel plezier,en een super 2009 toegewenst.dikke kus van je tante

  • 02 Januari 2009 - 17:29

    Kim:

    Wow indrukwekkend joh, geen electriciteit voor de helft van de dag en de wasjes en de zielige beestjes die wat scharrelen tussen de vuilnis!! Doe voorzichtig en geniet van de mooie ervaring. X

  • 02 Januari 2009 - 18:05

    Nienke:

    DARLING!!! Gelukkig nieuwjaar! Fijn dat de reis goed gegaan is.. ben heel beniewd naar de verhalen over de koude trektocht!! Ik ga ook de kou in voor de komende week! Tot hoors!! Kus

  • 03 Januari 2009 - 06:34

    Marieke Tijsen:

    He die Peet

    Fijn dat je goed bent aangekomen en heel veel plezier en succes tijdens de trekking. Leuk om zo al die reacties en jou verhaal te lezen
    Tot het volgende berichtje en die voorzichtig he

    liefs Marieke

  • 03 Januari 2009 - 09:00

    Martine:

    Hee Pe,

    Nou waarschijnlijk lees je dit bericht niet meer voor je de trekking gaat doen, het zal wel even afzien zijn, ondanks dat er 12 uur geen stroom is, hebben jullie wel een super luxe hotel gehad. Ze zijn flink aan het water sproeien rondom het hotel zeker, het ziet er zo groen uit! Ik ben benieuwd hoe het zal zijn met de dragers en in die hokjes slapen!! Veel geluk he! x

  • 03 Januari 2009 - 12:35

    Marije:

    Hey Pe,

    Leuk om zo snel al wat te horen!! Have fun en natuurlijk nog de beste wensen voor 2009!!

    Groetjes Marije

  • 03 Januari 2009 - 18:39

    Manon:

    Hey Petra,
    Happy New Year!!! Leuk om te lezen wat je meemaakt. Krijg door het lezen van je verhaal helemaal zin in mijn reis. Voor ons is het nog eventjes zes weken wachten, maar dan is het zover.
    Heel veel plezier de komende tijd en misschien tot ergens in maart op een strand in Thailand.
    Zal in ieder geval je geplaatste verhalen volgen.
    x Manon
    PS: Nog bedankt voor je berichtje voordat je weg ging. Voel me gelukkig alweer veel beter.

  • 04 Januari 2009 - 09:27

    Marieke:

    He Pe, gelukkig nieuwjaar!! Goed te horen dat de reis zo lekker is gegaan. Je zit er nu al maar heeeeeeel veel plezier in de bergen. Ik hoop dat het wat de kou betreft een beetje meevalt, maar met jouw voorbereiding kun je volgens mij alles aan.
    Groetjes aan Cynthia.

    Liefs, Marieke

  • 04 Januari 2009 - 17:50

    Laura Bijman:

    heeeey Petra!
    nou, net terug van een familiedagje bij tante Margreet. onwijs leuk, en natuurlijk ook over jou gepraat! zo kwam ik bij deze site;) echt onwijs leuk joh! ik ga het helemaal volgen dus ik hoop dat je snel weer wat plaatst.

    Marius ging trouwens koken, ongeveer 6 gangen haha! van kerriesoep tot gevulde paprika en tiramisu, het kon niet op!

    De vriendin van Yuri was er ook, en die was al 5 dagen over tijd! dus de baby komt al onwijs snel=)

    De vriendin van
    nou ik hoop dat je trekking goed zal verlopen! we hoorden al dat je 15 kilo meehad en dat je wat moest achterlaten. ik hoop dat je een beetje tegen de kou kan!

    nou heel veel groetjes van iedereen en we horen wel van je!

    kus!

  • 04 Januari 2009 - 19:10

    Marieke:

    Hoi hoi,
    Weer een berichtje van mij vandaag want ik heb goed nieuws: Casper heeft me vanmiddag ten huwelijk gevraagd!!! Jeah!! Joehoe,... jippie!
    Dus wat je ook van plan bent...... houd in juli maar rekening met een feestje! Lachen, he.

    Liefs,Marieke

    ps: sean; de uitnodiging geldt uiteraard ook voor jou.

  • 04 Januari 2009 - 21:32

    Cock:

    He die Pe

    Jij ook een goed 2009!! Fijn dat het jaar goed voor je begonnen is. Erg leuk om je bericht te lezen en de foto's te zien.
    Ik heb helaas niet meer kunnen bellen voor ik op vakantie ging, maar ben blij dat ik nu even een berichtje kan plaatsen, hoewel je het waarschijnlijk pas over een paar weken leest.

    Nou alle goeds, geniet er van en ik zal tijdens het werken af en toe even kijken waar jij allemaal mee bezig bent en aan je denken.

    Kus, Cock

  • 05 Januari 2009 - 13:57

    Cor:

    Hoi Petra,
    Ook van ons nog de beste wensen en veel plezier met je reis. We volgen je.

  • 05 Januari 2009 - 13:58

    Moeder:

    Hoi Petra,
    Eindelijk je hebt bericht gekregen van het Zilveren Kruis Achmea, ik denk dat je pas er is.Heerlijk geschaatst, het vriest nog steeds, je pa nog steeds niet vanwege zijn rug.
    Dikke kus, ma

  • 05 Januari 2009 - 13:59

    Cor:

    Hoi Petra,
    Ook van ons nog de beste wensen en veel plezier met je reis. We volgen je.

  • 05 Januari 2009 - 21:10

    Kim:

    Há Pe!

    Gelukkig nieuwjaar!
    Leuk om zo toch een beetje met je 'mee te reizen'!

    Take care!
    xx Kim en Bernie

  • 05 Januari 2009 - 23:39

    Amber Witteman:

    Petra!!

    Fijn dat je goed bent aangekomen, hopelijk krijg je het net zo naar je zin als ik!

    Klinkt allemaal wel heel avontuurlijk met die trekking enzo, zal vast prachtig zijn.

    Uiteraard ga ik je volgen, iig heel erg veel plezier daar!

    liefs Amber

  • 06 Januari 2009 - 17:57

    Kelly:

    Hi,
    Nog een happy new year! Met zeker een goed begin zo te lezen.. ben benieuwd naar de rest van je verhalen.
    Liefs Kelly

  • 07 Januari 2009 - 08:29

    Coenders:

    Peetje,

    Ook van mij natuurlijk een fantastisch mooi en goed 2009 toegewenst!

    Je bent het jaar iedergeval super begonnen!

    We zullen je blijven volgen!

    Gr Coen

  • 08 Januari 2009 - 16:03

    Birgit:

    He Pe!

    Jij ook een heel gelukkig 2009! Je bent in ieder geval goed begonnen!
    We wensen je een geweldige tijd en hopen dat alles voorspoedig verloopt. Hou ons op de hoogte!

    Dikke kus x (uiteraard ook van Ben en de kids)

  • 10 Januari 2009 - 18:09

    Irene:

    Hoi hoi,

    Jij ook nog een gelukkig nieuw jaar! Super leuk om even te zien / lezen hoe het met jullie gaat!
    Geniet er maar lekker van...

    Liefs, Irene

  • 13 Januari 2009 - 17:52

    Ing:

    Hey Peetje!!!
    So far so good,haha,stoer hoor!!!Leuke foto,s,dan heb je volgens mij het gevoel in een andere wereld te zijn....?maar jah,dat is ook wel een beetje de bedoeling!!Heel veel sterkte en vooral gein,plezier en weinig blaren!!!
    Liefs,Ing

  • 19 Januari 2009 - 11:53

    Marga:

    Hey Petra!

    De eerste foto's zien er al spectaculair uit! Leven je voeten nog een beetje met al die tochten?

    We hebben je wel gemist afgelopen weekend met al die concerten. T was evengoed super gezellig.

    Ik hou je berichtjes in de gaten en veel plezier nog!

    x Marga

  • 19 Januari 2009 - 18:15

    Sas:

    Heyyyy lieve Peetje!!!

    Ben heel benieuwd hoe het met je gaat!!! Hoop dat je het fantastisch hebt!!! Je bent al over de helft van de tocht! Geniet van alles!!!

    Kusjes, Sas

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Petra

Jaaa, lekker drie maandjes reizen door Azië!! Eerst even afzien in Nepal met een zware Annapurna trekking, wat wel super mooi gaat worden heb ik van horen zeggen....!! Daarna met de trein door naar India, met het vliegtuig naar Singapore om even bij te komen. Dan nog naar Maleisië en als laatste naar Thailand. Op 29 maart landen we weer in Nederland!!

Actief sinds 03 Aug. 2008
Verslag gelezen: 100
Totaal aantal bezoekers 18485

Voorgaande reizen:

11 Mei 2016 - 21 Augustus 2016

Mijn tweede reis!

31 December 2008 - 29 Maart 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: